Connect with us

Uncategorized

Tweede Kamer staat achter versoepelingen, ondanks zorgen over ziekenhuizen | NU

Published

on



Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer steunt de keuze van het kabinet om per 28 april de eerste versoepelingen door te voeren. Het Outbreak Management Team (OMT) adviseerde onlangs deze stap pas te zetten als de voorspelde daling van het aantal ziekenhuisopnames zichtbaar is.

Zoals het er nu naar uitziet, zal die daling rond 1 mei zichtbaar zijn. Dat legde demissionair premier Mark Rutte donderdag uit tijdens het debat met de Tweede Kamer. “Wij gaan uit van die prognose en wachten niet tot die zich daadwerkelijk voordoet.”

Hij herhaalde dat het een spannende stap is, maar dat ze nu ook de bredere maatschappelijke weging hebben gemaakt.

Lilianne Ploumen (PvdA) noemt het besluit in de context van de huidige situatie in de ziekenhuizen “volstrekt onverantwoord”. Ook Lisa Westerveld van GroenLinks is kritisch op het beleid en wilde weten waarop de keuze van het kabinet gebaseerd is. “Hoe kun je nou van mensen verwachten dat ze die maatregelen volgen als er zulke willekeur bestaat?”

Volgens Rutte is de situatie die zich nu voordoet anders dan een week geleden, toen versoepelingen er nog niet in zaten. “De hoogte van de piek was op dat moment nog onzeker. En de opnamecijfers in de ziekenhuizen en op de ic’s lijken nu op een plateau te zijn beland.”

Rutte vindt ruimere openingstijden terrassen nog te spannend

Andere partijen waren wel blij met de eerste stap, al erkenden ze wel dat het voorzichtig moet gebeuren.

Ook hadden zij op hun beurt juist vragen over de beperkte openingstijden van de terrassen tussen 12.00 en 18.00 uur. “Is corona na 18.00 uur opeens extra besmettelijk?”, vroeg Tunahan Kuzu (DENK) aan Rutte.

“Wat denkt u dat zij dan om 18.00 uur gaan doen? Gaan ze dan naar huis een goed boek lezen, of gaan ze dan bij een van hun vrienden thuis doordrinken, ongecontroleerd, misschien helemaal niet op afstand en binnen, waar die afstand wel nodig is?”, aldus Geert Wilders (PVV).

Rutte wilde niets weten van een verruiming van de openingstijden. “We vinden dit heel spannend. Laten we dit nu eerst eens even zorgvuldig doen, want we doen al meer dan het OMT adviseert”, zei hij in een reactie. Bovendien leidt een langere openingstijd volgens de demissionair premier tot meer bewegingen van en naar de horeca. Het idee dat “iedereen om 18.00 uur naar de Albert Heijn rent en in een park verder zuipt” is volgens hem “ook niet reëel”.

Hoewel Rutte aangaf eerst even te willen kijken hoe het de komende weken gaat, zei hij wel toe te gaan kijken of de terrastijden bij de tweede stap versoepelingen van het openingsplan verruimd kunnen worden. Zowel in de ochtend als in de avond. Deze stap wordt op zijn vroegst op 11 mei genomen, maar een exacte datum wil het demissionaire kabinet hier nog niet aanhangen.


Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Veilig slapen Babyverzorging

Published

on

By

De manier waarop baby’s naar bed worden gebracht, heeft een effect op wiegendood of wat algemeen bekend staat als babynestje wiegendood. Het aantal baby’s dat sterft is gehalveerd door een beter bewustzijn hierover.

Stop met roken en laat nooit iemand roken in dezelfde kamer als uw baby. Laat helemaal niemand in uw huis roken.

Leg je baby altijd op haar rug om te slapen, zodat haar ademhaling niet wordt belemmerd en ze warmte kan verliezen van haar voorkant, gezicht en hoofd.

Laat je baby het niet te warm krijgen, want ze is niet erg efficiënt in het regelen van haar temperatuur. Als de luchttemperatuur voor jou warm aanvoelt, is het voor haar erg warm.

Verhoog de hoeveelheid beddengoed niet als uw baby ziek is.

Wikkel je baby nooit te veel in. Bedek haar met een katoenen laken en celdekens, afhankelijk van de kamertemperatuur.

Leg je baby in de voeten-naar-voetpositie aan het einde van de wieg, zodat ze niet onder de dekens kan kruipen en het te warm kan krijgen.

Wakkere baby’s

De meeste baby’s ontwikkelen een routine van misschien twee uur slapen ‘s ochtends en opnieuw’ s middags, maar er zijn altijd uitzonderingen. Hoewel wakkere baby’s het kunnen proberen, belonen ze je uiteindelijk omdat ze meestal heel slim en aanhankelijk zijn, dus wees niet neerslachtig. Je baby is wakker omdat ze van je houdt en hunkert naar je vriendschap, het is niet haar bedoeling om je van de slaap te verhongeren, ze wil gewoon leren en sociaal zijn. Elke minuut die ze wakker met jou doorbrengt, smeedt nieuwe banden met de wereld en ontwikkelt veel vaardigheden. Denk hier ook aan als ze overdag wakker is, als ze niet moe is, waarom zou ze dan slapen. Vanuit haar oogpunt is het veel beter voor haar om bij jou te blijven, dus wees niet verbaasd als ze huilt als je haar verlaat.

Wat je kan proberen

Houd haar temperatuur en raak zelfs haar huid aan om te controleren of ze het niet te koud of te warm heeft, voeg indien nodig dekens toe of verwijder ze. Controleer de kamertemperatuur een temperatuur van ongeveer 65°F (18°C) is comfortabel.

Verander haar luier als deze nat of vuil is en verzacht het luiergebied met een milde luiercrème (zinkoxide), indien nodig.

Gebruik een schommelwieg of duw haar ritmisch in haar koets.

Speel haar een bandje af van de menselijke hartslag, het geluid dat ze in de baarmoeder hoorde.

Speel haar muziek af waar je tijdens de zwangerschap naar hebt geluisterd, of een ouderwetse muziekdoos met een eenvoudig herhalend melodietje kan echt effectief zijn.

Speel voor haar een bandje af waarop jij en je partner zachtjes praten.

Continue Reading

Uncategorized

Selectie van serviceproviders: 5 bewezen tips om succes te verzekeren

Published

on

By

Heeft u de middelen om alle bedrijfssystemen adequaat te ondersteunen? Waarschijnlijk niet. Het is gewoon te duur voor de meeste MKB’s. Maar uw bedrijfssystemen zijn de hoeksteen van uw bedrijf. Ze moeten betrouwbaar, veilig en kosteneffectief zijn. En ze moeten elke dag op het hoogst mogelijke niveau presteren. Dit maakt het kiezen van een serviceprovider van het grootste belang bij het uitbesteden van services, vooral als u technische ondersteuning uitbesteedt of van plan bent helpdeskactiviteiten uit te besteden.

Er is geen vervanging voor het hebben van de juiste provider.

Maar de juiste kiezen is lastig. U wilt een provider die het werk kan doen en uw belang voor ogen heeft.

Dat is een hele opgave.

Onderstaande tips kunnen helpen. Ze besparen u tijd en geld bij het evalueren van providers. En ze helpen u te garanderen dat u een provider kiest die bij uw bedrijf past:

  1. Kies een serviceprovider

Zoek naar een dienstverlener die bewezen en deskundig is. Idealiter zouden ze uw producten, diensten, technologie, industrie, enzovoort moeten kennen.

En hoewel u niet van hen kunt verwachten dat ze de fijnere details van uw bedrijf kennen, moeten ze uw werkgebied volledig begrijpen.

  1. Definieer duidelijk uw vereisten

    Als u niet weet wat uw vereisten zijn, hoe kunt u dit dan aan uw provider vertellen? Beter nog, hoe kunnen ze hen ontmoeten?

Definieer de vereisten, pijnpunten en specifieke problemen die u wilt aanpakken. Geef ze vervolgens prioriteit en laat het uw provider weten.

  1. Ontwikkel realistische verwachtingen

    Veel klant/leverancier-relaties overstijgen de verwachtingen. Vaak zijn de verwachtingen van de klant gewoon te hooggespannen. Alleen omdat een provider goed is in wat hij doet, wil dat nog niet zeggen dat hij de maan kan leveren.

Vergeet niet dat het een partnerschap is. Bedrijven die ervoor kiezen om outsourcingpartners als een integraal onderdeel van het corporate team te zien, vergroten hun kansen op succes enorm.

Stel realistische verwachtingen om er het maximale uit te halen. Bied vervolgens maximale ondersteuning om de provider te helpen hieraan te voldoen.

  1. Kies capaciteit boven kosten

    Vergis je niet. Prijzen en ROI zijn van cruciaal belang. Maar u moet geen aanbieder kiezen omdat deze de goedkoopste is. Selecteer een beproefde leverancier met de ervaring en mogelijkheden om de klus als eerste te klaren.

Stel hiervoor vragen als:

Biedt u aanpasbare ondersteuningsplannen met een 24x7x365-helpdesk?
Wordt er wereldwijd ondersteuning geboden in meerdere talen?
Bieden uw ondersteuningsdiensten aangepaste plannen voor productupgrades?
Heb jij ervaring met organisaties van onze omvang?
Wie zijn uw strategische partners en waar bevinden ze zich?
Houd er ook rekening mee dat dingen verwarrend kunnen zijn als je te maken hebt met wereldwijde leveranciers die sterk verschillende prijsstructuren, bedrijfsculturen, enz. kunnen hebben.

Doe eerst je onderzoek. Kies dan een provider op basis van capaciteit en niet op kosten. Dat is wat slimme managers doen.

  1. Motiveer uw outsourcingpartner/serviceprovider

    Het motiveren van je provider staat voorop. Begin met hen te zien als werknemers die toevallig ergens anders wonen/werken. Behandel ze dan als interne medewerkers.

Luister en let op wat ze te zeggen hebben, geef ze verantwoordelijkheid, promoot hun successen en zorg ervoor dat ze weten dat je feedback op prijs stelt.

Kortom, behandel ze als gelijken. En communiceren, communiceren, communiceren.

Het vinden van de juiste dienstverlener is een uitdaging. Stel dus veel vragen en bekijk het trackrecord zorgvuldig.

Zoek vooral naar een dienstverlener die niet alleen binnen uw budget past, maar ook deskundig, bewezen en ervaren is in uw branche. Als je tijd wilt besparen en een professionele dienstverlener nodig hebt, bekijk dan de Loodgieter die je kunt krijgen.

Technische ondersteuning en helpdeskactiviteiten zijn essentiële bedrijfssystemen – te belangrijk om uit te besteden aan zomaar iemand. Zorg ervoor dat ze worden uitbesteed aan een capabele, bewezen serviceprovider.

Continue Reading

Uncategorized

Waarom de lunchroom op kantoor belangrijker?

Published

on

By

is dan de directiekamer Is het je ooit opgevallen hoe de keuken het sociale middelpunt van een huis is?

De keuken is waar het gezin, en vaak Wapenveld Its a place in the Netherlands bezoekers, de neiging hebben om samen te komen, en waar alle interactie plaatsvindt. Voorbij zijn de dagen dat keukens waren weggestopt en puur functioneel. Nu staan ​​ze vooraan en in het midden. Het hart van het huis. En vandaag gaan kantoorkeukens en lunchrooms dezelfde kant op. Waarom? Omdat er een goed begrepen verband is tussen informele interacties en innovatie. Dus als de keuken thuis de plek is waar alle interactie plaatsvindt, waarom probeert u dan niet hetzelfde op het werk te laten gebeuren? Volgens een artikel in The Harvard Business Review suggereren prestatiegegevens die zijn verzameld van duizenden werkruimten dat persoonlijke interacties de belangrijkste activiteit zijn in elke kantoorruimte. Deze toevallige ontmoetingen en ongeplande interacties verbeteren in feite de prestaties. Dus misschien is de eenvoudige lunchroom, perfect voor ongeplande ongeplande interacties, belangrijker dan de directiekamer? In het artikel van vandaag kijken we naar de top 5 redenen waarom lunchrooms belangrijk zijn en 5 must-have features voor jouw lunchroom.

5 redenen waarom lunchrooms belangrijk zijn

1. Stimuleer samenwerking De lunchroom is niet alleen een plek om je boterham te eten of de restjes van gisteravond op te warmen. Het is een plek voor toevallige ontmoetingen en on-the-fly discussies terwijl je eet. Het gaat om het maken van persoonlijke connecties en het aangaan van gesprekken die tot creatieve ideeën kunnen leiden. En dat is, zoals we al hebben besproken, goud.

2. Laat zien dat je medewerkers waardeert U hoeft niet de meest geavanceerde lunchroom ter wereld te hebben om uw medewerkers tevreden te houden en te laten zien dat ze gewaardeerd worden. Als u echter de moeite neemt om een ​​plek te creëren waar uw werknemers zich echt kunnen ontspannen en opfrissen, zullen ze u belonen met beter werk en meer voldoening.

3. Verhoog het moreel Net als de keuken thuis kan de lunchroom het hart van de ruimte worden. Hier vier je mijlpalen van het personeel en schreeuw je ochtendthee voor een goed stuk werk. Het moet een plek zijn met een goede vibe.

4. Verleng de werkdag Onvriendelijke (of niet-bestaande) keukens hebben het effect dat werknemers tijdens de maaltijd de voordeur uit worden geduwd. Door een voorziening te bieden die mensen graag gebruiken, zullen ze deze gebruiken, en hun collega’s ook. En wat gebeurt er dan? Casual werkbesprekingen en ideeën delen tijdens lunch- en pauzetijden.

5. Zorg voor meer alternatieve ruimte-opties Als je de lunchroom goed inricht, wordt deze voor meer dan alleen lunch gebruikt. Het kan een informele ruimte worden om samen te werken en te brainstormen; informele bijeenkomsten te houden; een ruimte waar mensen alleen kunnen gaan werken, of gewoon even weg kunnen van hun bureau. Deze ‘uitbraak’ is belangrijk voor productiviteit en welzijn.​

Continue Reading

Trending