Connect with us

marketing

Is saai je aan het vermoorden? 5 stappen naar een betere verkooppresentatie

Published

on

Nou, dat is een uur van mijn leven dat pijnlijk was. Nee, ik heb geen tandartsafspraak gehad of 60 minuten op de loopband doorgebracht. Ik woonde een webinar bij dat een ADHD-patiënt in slaap zou brengen.

Kom op zakenmensen, snappen jullie dit niet? Als u geen energie of opwinding kunt creëren wanneer u praat over een dienst die u leeft en ademt, hoe verwacht u dan dat uw potentiële klanten enthousiast zullen worden of op zijn minst betrokken zullen zijn bij uw presentatie?

5 stappen naar een betere verkopen

1. Feedback krijgen: Geef de presentatie aan mensen in uw bedrijf en vraag om hun “eerlijke” feedback. Als het een webinar is, laat ze dan achter hun computer zitten en de presentatie bekijken. Plaats ze niet in dezelfde ruimte als u, anders verandert de dynamiek van uw presentatie. Hun ervaring moet identiek zijn aan die van uw doelgroep.

2. Bevestig de dia’s. Ik weet niet hoeveel PowerPoint-presentaties ik heb doorgenomen waarbij de gepresenteerde ofwel een verouderde dia of een dia in de verkeerde volgorde had, maar deze niet repareerde. Het ziet er gewoon slecht uit. Als je weinig aandacht voor detail hebt, zal je prospect denken “deze man geeft er niets om”, dit is niets voor mij.

3. Dump de commercial: vertel uw publiek niet dat u aan het einde van de presentatie een commercial van 2-3 minuten gaat geven. Wat is onze reactie op reclames? Als u iets gaat doen om uw bedrijf te promoten zodra de formele presentatie is voltooid, vertel hen dan hoe uw werk andere bedrijven zoals zij heeft geholpen, een probleem heeft opgelost, een behoefte heeft vervuld of groei heeft gecreëerd. Dat is wat ze zoeken, geen reclame.

4. Eindig niet op een Q&A: Als u vragen gaat beantwoorden, bepaal dan eerst een zeer kort tijdsbestek en houd uw antwoorden kort en eenvoudig. Als er meer details of bijzonderheden nodig zijn, vraag de persoon dan om je hun contactgegevens te geven, zodat je de discussie later offline kunt voortzetten. Beantwoord slechts een paar vragen en heb dan een geplande samenvatting van 1-2 minuten van het seminaronderwerp. Eindig niet met een Q&A-samenvatting en sluit op uw voorwaarden af ​​met een sterke impactverklaring.

5. Het is beter om energiek te zijn – Boeiend en leuk – Niet grappig: “opwinding”, “dynamiek”, “toon”, “tempo” en “verbuiging”. Als je vocale variatie en energie niet in je presentaties kunt opnemen om de aandacht van het publiek te trekken en vast te houden, zeg dan; “goede nacht Gracie”. Pas op voor komedie, het kan plat vallen en je er kreupel uit laten zien.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Trending